יום ראשון, 6 בפברואר 2011

אל תבזבזו את המים שלנו

במסגרת הקורס שיטות וכלי חיפוש מתקדמים, הצענו להכין סימולציה הממחישה את בעיית המים בישראל

משק המים בישראל סובל מגרעון מצטבר של מים שפירים ,הגדל מדי שנה עקב הפער בין ההיצע לביקוש. שאיבת יתר לאורך זמן, הגורמת להמלחת המים ולהפיכתם ללא ראויים לשתייה, וזיהום מי התהום, גורמים להידלדלות מקורות המים. במקביל הגידול באוכלוסייה והעלייה ברמת החיים גורמים להתגברות הצריכה. על מנת לצמצם את הגרעון שנוצר יש להגדיל את ההיצע (על ידי התפלת מים) ולהקטין את הביקוש (על ידי חסכון במים). היות והתפלת מים היא פתרון ארוך טווח הדורש משאבים רבים, הרי שחיסכון מהווה פתרון ישים בטווח הזמן המידי ועלותו זולה לאין ערוך מהתפלה.
עיקר הפוטנציאל לחסכון הוא במגזר העירוני והפרטי. מגזר זה מהווה כ- 40% מכלל הצריכה הלאומית. פעילויות לעידוד חסכון בצריכה שנעשו בעבר הראו כי ניתן להגיע לחסכון של כ- 20% מכמות המים הנצרכת במגזר זה. צריכת המים הממוצעת לאדם בישראל היא 160 ליטר ליום. מתוכה, עומדת צריכת המים בברזי המטבח, מקלחת, כיור הרחצה ומכונת כביסה על 70%. לכן, התקנה של חסכמים על הברזים מפחיתה באופן משמעותי את הצריכה הביתית.
(מתוך אתר שנכתב על-ידי חברת מילגם שירותים לעיר בע"מ, תאריך אחזור 26 בינואר 2011).

מטרת הלמידה של הסימולציה - התלמיד צריך להגיע למצב משק מים מאוזן באמצעות סימולציה / סביבה וירטואלית מתפתחת של ניהול משק מים בסביבה מתוקשבת.

כך נראית הסימולציה בדמיונינו המפותח...



בנוסף מצרפת קליפ המתאים לנושא




תגובה 1:

  1. אהבתי את הסימולציה!!
    יש פה כמה רעיונות באמת טובים!

    תודה רבה

    השבמחק