יום שבת, 15 בינואר 2011

משטרת הפייסבוק

משטרת הפייסבוק וערוץ 10 אפשר לבוא למשטרה באינספור טענות, אך לפחות בתחום המדיה החברתית זאת נראית כמו הצלחה אמיתית.  (זאבי, 2010).
לפני כחצי שנה לערך החליטה משטרת ישראל להצטרף לבמה הגדולה מכולם בישראל, פייסבוק. הרהור ראשון של אנשי מדיה הביע פליאה מה בכלל יש למשטרה, גוף לא פופולרי בעליל, לעשות בפייסבוק. במילים אחרות, מי ייעשה לייק למשטרת ישראל?
להפתעתי הרבה, עמוד הפייסבוק של משטרת ישראל התייחס ברצינות למדיום מתחילת דרכו, ויעידו על כך הלשוניות הייעודיות הנמצאות. לשוניות כמו הקטל בדרכים, המתעדכן מדי שבוע אודות מספר ההרוגים בהתאם לשנה שעברה; מ"י בפייסבוק המספק גישה לעמוד הפייסבוק של כל אחד ממחוזות המשטרה בפריסה ארצית; נעדרים: מדי אירוע מוכרז של "נעדר" משכילה משטרת ישראל לעלות את תמונות הנעדר גם בעמוד הראשי של המשטרה (הקיר) וגם בלשונית המדוברת. 
עמוד המשטרה מספק הצצה לערוץ תקשורת חדשני ומעניין. ערוץ התקשורת החדשני מתעלה על ערוצי החדשות במגוון תחומים, והודעות חדשות עוברות ישירות לציבור ללא תהליכי הזיקוק והמסגור של ערוצי התקשורת המסורתיים, גם אלו שנמצאים אונליין.
יש לי הרבה הערכה למשטרה על האומץ להכנס לאמצע הג'ונגל החברתי, ואפילו לא לנסות להגביל את אפשרויות התגובה והדיון של החברים. גם ההחלטה לנהל את הדף בתוך המשטרה ולא להפקיר אותו לסוכנות יח"צ מיטיבים עם המשטרה, משדרים אותנטיות, אמינות ושקיפות – וחשוב מזה, הקשבה. ניכר שהמשטרה נכונה לענות לפניות, והם יודעים גם להפנות למקורות רלוונטים, כמו תקנות, חוקים ומידע לאזרח.

אכן כל הכבוד למשטרת ישראל! האם יכול להיות שלאט לאט קורה מהפך ומתחילים להתייחס לפייסבוק ככלי חיובי בעלי יכולות ואמצעי תקשורות חיוביים?!
כמעט כל מה שנאמר ונכתב על הרשתות החברתיות מוצגות באור שלילי וכמה שהן מזיקות לחברה שלנו.
סוף סוף משטרת ישראל, גוף ציבורי ראשון בארץ, החכימה להשתמש בפלטפורמת הפייסבוק ככלי יעיל ותורם.
משוכנעת אני שלרשת החברתית ישנן יתרונות רבים יותר ממה שאנו חושבים. לגולשים לרוב קל, נוח, מהיר ונגיש יותר לעזור למשטרה באמצעות הרשת החברתית. לדוגמה, התפוצה והשמועה של מישהו נעדר מהירה, יעילה ורחבה יותר ברשת החברתית. מה שיכול לזרז את תהליך החיפוש ולמצוא את הנעדר. יתרון נוסף שאני רואה בדף המשטרה בפייסבוק: ניתן להעזר ולשאול שאלות את המשטרה וגם לקבל תשובות. כך חוסכים את שיחת הטלפון למוקד 100 ומפנים את המוקדנית לשיחות דחופות וחשובות יותר.
לסיכומו של עניין, משטרת ישראל, כל הכבוד על היוזמה והיישום, ישר כח! וכן ירבו להשכיל ולהשתמש ברשתות החברתיות בדרך החיובית שלה ולא רק כרשת חברתית שפוגעת בחברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה