יום שישי, 5 בנובמבר 2010

100 מגה ביט במחיר סביר לכל ישראלי

בממשלה לא מרוצים ממהירות הגלישה שמציעות החברות הפרטיות. לפיכך, שר התקשורת, בהסכמת רה"מ והאוצר, מקדם תוכנית לפיה תוקם תשתית אינטרנט לאומית
שר התקשורת, משה כחלון, יצא בהתקפה על חברות התקשורת הפרטיות, במסגרת דיון על שירותי האינטרנט בישראל, שנערך בוועדת המדע של הכנסת, על שאינן פורסות די סיבים ומונעות מתושבי הפריפריה גישה לאינטרנט מהיר. "נחייב את חברת החשמל ברישיון אוניברסלי, שיחייב אותה לפרוס תשתיות גם בפריפריה. היעד של משרד התקשורת הוא פס רחב של 100 מגה ביט לשנייה במחירים סבירים ונוחים, לכל צרכן."
האמצעי: חברת החשמל, שתספק תשתית אינטרנט מהיר שתתחרה בתשתיות של בזק ו-HOT, וכבל תת ימי נוסף, שתקים חברת בזק בינלאומי.

השר אמר כי ספקיות התשתיות הקיימות, HOT ובזק, לא פורסות די סיבים. יש פריסה נרחבת, אולם עדיין אין כיסוי כלל ארצי. ולכן הוא מקדם מתן רישיון לחברת החשמל, בהתאם להחלטת הממשלה ב-2004, כדי שתספק שירותי אינטרנט מהיר באמצעות התשתית שלה ובאמצעות הרחבתן, בהשקעה של מעל למיליארד שקל.
בנוסף, המשרד מקדם פריסת סיבים עד הבית. לפי נתוני המשרד, ספקי תקשורת בעולם פורסים סיבים עד בית הלקוח (Fiber to the home), מה שמביא לקצבים גבוהים ולהורדה במחיר למגה-ביט.
כיום, תשתית התקשורת הבינלאומית היוצאת מישראל נסמכת על כבל יחיד של חברת מד נאוטילוס שהינו בבעלות טלקום איטליה. לפי בזק בינלאומי, הכבל החדש, שיוקם במהלך 2012, ישלש את נפחי הקיבולות הבינלאומיות היכולות לצאת את ישראל, יאפשר מענה אופטימאלי לביקושים ההולכים וגדלים לרחבי פס באינטרנט הקווי, הסלולארי ובשירותי ה-DATA ללקוחות עסקיים.
(מתוך כתבנ שפורסמה ב ynet).

כל הכבוד לשר התקשורת! אני בהחלט חושבת משוכנעת ובטוחה שהאינטרנט חייב להיות שמיש בכל בית במדינת ישראל, וגם לתושבים הגרים בפריפריות, שידם אינה בהכרח משגת לגלוש באינטנט מהיר.
אני רואה את הצורך באינטרנט וידע הגלישה ברשתות השונות, בכל בית (ובוודאי שבכל בית עסק), כיוון שהיום אנו מתקשים לעשות המון דברים בלעדיו: בין אם אלו עבודות לבית הספר ולאוניברסיטה, מציאת דרך הגעה מנקודה אחת לנקודה שנייה, הזמנת תורים לקופ"ח, להצגות, לסרטים וכד', והדבר החשוב ביותר זהו הרחבת והעשרת ידע העולם שלנו באמצעות האינטרנט וכיצד עלינו להשתמש בו. בעוד מספר שנים (ולא ממש רבות), ידרשו בכל מקום אשר אליו נגיע מיומנויות חובה בשליטה מהירה ונכונה כיצד להתמצא באינטרנט.
כל שנותר לי לומר, ישר כח לשר התקשורת! בתקווה שאכן יוזמה זו תצא לפועל ובמהרה!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה