יום שבת, 18 בדצמבר 2010

פיצ'רים חדשים בפייסבוק נחשפו בטעות

פיצ'רים חדשים בפייסבוק נחשפו בטעות (ynet פורסם: 18.12.10).

הרשת החברתית פייסבוק שותקה לכשעה בליל חמישי לאחר שתכונות חדשות ושדרוגים ניסיוניים שנעשו באתר נחשפו בפני גולשים. כך על פי הודעה שפירסמה פייסבוק בעצמה בחשבון הטוויטר שלה.
אתרי הטכנולוגיה The Next Web ו-Mashable ליקטו את התכונות החדשות ודיווחו עליהם. העמודים של פייסבוק - שמיועדים לחברות, ארגונים ודפי מעריצים של ידוענים, עברו עיצוב מחדש, ובמקום לשוניות למעלה, הניווט בין חלקים שונים בדף (קיר, תמונות, דיונים וכדומה) הוזז לצד הדף. כמו כן נוספה אפשרות לעבור מהר בין חשבונות, לטובת מי שמנהל כמה דפים בפייסבוק.
אפשרות חדשה נוספת שככל הנראה תשולב בקרוב ונחשפה בטעות היא "זכרונות" (Memories). בדיוק כמו שמרמז השם, לחיצה על הזכרונות מציגה, על פי דיווחי הגולשים שראו אותה, סטטוסים ישנים, תמונות מהעבר ועדכונים שונים שמקובצים על פי שנה. בעיצוב הנוכחי של פייסבוק, ניתן לדפדף אחורה במקטעים, וקשה להגיע לתוכן שפורסם לפני חודשים ולפני שנים.
תכונות קטנות נוספות שנחשפו: אפשרות לפרסם סקרים, פרסום מידי של תגובה עם Enter וללא כפתור להקליק עליו, קריאת חדשות ממקורות חיצוניים ואזכור של חברים בסטטוסים ללא צורך להקליד @ - פייסבוק פשוט תחפש חברים כשמקלידים את שמותיהם.
ב-Wired נחשף גם העיצוב של עמוד התמונות החדש, אם כי בפייסבוק הגיבו כי לא מדובר באחת התכונות שדלפו, כי אם בשדרוג של עמוד התמונות שזמין באופן מצומצם לחלק מהגולשים. התמונות מקבלות מקום גדול יותר בעמוד החדש (עם מקום קטן לתגובות למטה), וישנם כפתורי ניווט ימינה ושמאלה, על מנת לדפדף בין התמונות באלבום.

אם מישהו תהה לעצמו האם הפייסבוק ישאר עוד הרבה זמן ברשת או ייעלם כפי שבא, הנה התשובה.
אם לא היו מנבאים לפייסבוק עתיד לא היו מכניסים אפשרויות חדשות  ומשנים כל הזמן את עיצבו כדי שיהיה קל ונגיש יותר למשתמש. כל הזמן ישנן הפתעות חדשות. לא פלא שמארק צוקרברג נבחר לאיש השנה של מגזין "Time" בהחלט עשה את אחת המהפכות ברשת!

2 תגובות:

  1. שלום טלי,

    אמנם הפייסבוק הפך לחלק משמעותי בחיינו ובחיי ילדינו ו"מישלא מחובר לא קיים" או לחילופין אין לו חברים. ברצוני,להעיר/להאיר על האופן בו אנשים תופסים את מושג החברות: החברות הפכה להיות וירטואלית-לא אמיתית.אני מרגישה שילדים יפתחו קישורים חברתיים לא בעזרת פייסבוק אלא בזכות זה שיפגשו חברים,ידברו וישחקו.בנוסף, אנשים מרשים לעצמם לפרסם בסטטוס דברים מאוד אישיים ולעיתים גובלים בחדירה לצנעת הפרט.

    שגית

    השבמחק
  2. שגית,
    ראשית תודה על השיתוף!
    אני גם מאד בעד שאנשים יצרו קשרים בין-אישיים במפגשים פנים מול פנים. אך יחד עם זאת, נראה לי שחשוב שקשרים אלו ישמרו גם בעזרת הרשתות החברתיות השונות. אך חשוב לזכור ואף יותר חשוב להקפיד על גלישה בטוחה ומתונה. ולכן יש צורך שההורים יהיו תמיד מעורבים בדרכי הגלישה של ילדיהם.
    טלי

    השבמחק