יום חמישי, 23 בדצמבר 2010

גוגל נכנסת לכם לוורידים

ענקית האינטרנט נתנה לכם לראות איך נראים הרחובות בוונציה או אפילו את פני הירח, אבל היא לא עוצרת שם - שירות מקוון חדש של גוגל מאפשר לכם לנווט למעמקי גוף האדם. לא להיפוכונדרים בלבד (מור, 2010).
לאחר שגוגל כבשה את כדור הארץ עם Google Earth וקטפה את הירח עם Google Moon, גוגל נכנסת לנו לוורידים. שירות חדש, Google Body Browser מאפשר לכם לחקור את הגוף האנושי בתצוגה תלת ממדית.
איך זה נראה? ממש כמו Google Earth, רק שבמקום לתור ארצות וימים שאין לכם כסף לנסוע אליהם - אתם מטיילים בגוף האדם. תוכלו לעשות זום על שכבות אנטומיות ולנווט לאזורים שתרצו לחקור. לחיצה על אזורים שונים בגוף תאפשר לכם לזהות מבחינה אנטומית את המבנה שלו ולזהות שרירים, כלי דם ועצמות.
אפשר לסובב את הדמות המאוירת ולהתמקד באברים שונים בגופה ולפרק אותה לשכבות, די כיף וגם מעניין לדעת.
אהבנו במיוחד את השילוב של Google Instant בממשק. בעוד אתם מקלידים, ייפתח חלון תוצאות המותאם אישית על פי ההקלדה שלכם. מעבר על האברים השונים בחלון התוצאות מביא לשינוי התצוגה הגרפית בדף בהתאם לכל אבר. מגניב, לא רק להיפוכונדרים וסטודנטים לרפואה.

כל פעם  אני נדהמת מחדש כמה דברים חדשים אפשר לעשות עם הכלי העצום: המחשב. אומנם אני לא מורה למדעים, אבל רואה כמה שימוש ואפשרויות לימוד זה יכול לפתוח. אני משוכנעת כי לתלמידים (ובטח גם לסטודנטים לרפואה לפחות בשנה הראשונה) יהיה קל יותר להבין את מבנה גוף האדם ובכלל יהיו מרותקים לנושא.

















3 תגובות:

  1. היי טלי, שמי טלי ארז היה מאוד מעניין לראות כיצד ניתן ללמוד על גוף האדם בדרך לא שגרתית.
    כל הכבוד

    השבמחק
  2. שלום טלי,
    שמי דורית מושקוביץ, סטודנטית לתואר שני במנהל החינוך.
    אכן מרתק לקרוא ולגלות עד כמה הטכנולוגיה מתפתחת והמידע שאנו יכולים להפיק מהאינטרנט גדל .
    חקר גוף האדם בדרך זו מעניין ומרתק!

    השבמחק
  3. שלום טלי, שמי ענת בן יעיש.
    במסגרת קורס תקשוב בלמידה התבקשנו להגיב על בלוג.
    בחרתי לתת לך משוב מאחר והפוסט מעניין במיוחד. מוצג כאן סרטון יוטיוב על שימוש בהדמיית גוף האדם של גוגל בודי עם כל האפשרויות הנלוות.
    לדעתי העתיד החינוכי יעשה שימוש נרחב הרבה יותר בכלים מיוחדים מסוג זה של הדמיות תלת מימד , סימולציות ,המחשות בעזרת מחשב.
    אין ספק כי גם המילה הכתובה כבודה במקומה אך לילדים צעירים המחשה ויזואלית כגון זו שאת מציגה בפנינו מסבירה היטב את גוף האדם על רבדיו השונים.
    הנושא נוגע לי במיוחד כיוון שאני מורה לחינוך גופני ועוסקת בתחום זה באופן אינטנסיבי למדי .
    מסקרן ללמוד את גוף האדם על רבדיו השונים .
    ההדמיה ממחישה כיצד כל שכבה "יושבת" על שכבה אחרת. כך גוף האדם שהוא כל כך מורכב נפרס לרבדים שאת כל אחד מהם אפשר לחקור וללמוד בנפרד.
    תודה רבה לך טלי שלימדת אותי דבר חדש ומיוחד במינו .
    אין לי ספק שאעשה בו שימוש גם בעתיד ללימוד עצמי.

    השבמחק