יום שישי, 31 בדצמבר 2010

לוח חכם - המצביעון

על הלוח החכם כבר כתבתי בעבר בבלוג, אך השבוע קראתי כתבה שללוח הוסיפו את "המצביעון".

במסגרת החידושים הטכנולוגים במערכת החינוך, פועלות ברחבי הארץ יותר ויותר "כיתות חכמות" המצויידות בלוח אינטראקטיבי, עמדת מורה ממוחשבת ומקרן שמחוברים לרשת האינטרנט. בנוסף קיימת בכיתות "ערכת הצבעה", באמצעותה יכול המורה להציג בפני התלמידים שאלות. כל תלמיד יכול לענות בצורה אנונימית על ידי שלט אישי והנתונים נשמרים נאגרים במחשב המרכזי של המורה.
הלוח החכם והאינטראקטיבי הוא לב הכיתה החכמה ומאפשר מגוון רחב של פעולות. באמצעותו יכולים התלמידים להגיב, להוסיף, לשאול ולפתור שאלות. ניתן, כמובן, להקרין על גביו כל חומר רלוונטי בכל צורה שהיא, החל מקבצי וידאו, אודיו ועד תוכנות שונות.
ניתן לומר כי תם עידן. לא עוד לוח וגיר, אלא כיתה שמספקת את העזרים הטכנולוגיים הדרושים לשם למידה אינטראקטיבית וחווייתית.
בכתבה מצורף סרטון המדגים את השימוש במצביעון ובסופו שואל הקריין האם האינטראקציה הבין אישית בין המורה והתלמידים לא נפגמת בעקבות חידוש "המצביעון" שהכניסו לכיתה, אני משוכנעת שמורה השולט בחומר הפדגוגי והן בטכנולוגיה הנמצאת בכיתתו, ידע לעשות את האיזון המתאים ולקיים גם את האינטראקציה הבין אישית עם תלמידיו.
החשוב ביותר בעיני זה להעביר מסר למורים לא לחשוש מהכנסת הטכנולוגיה לכיתה, זהו כלי שטומן בו אוצרות רבים וגדולים ומי שמתחיל להשתמש בה קשה מאד להגלמל ממנה.
בתקווה שאכן הטמעת הטכנולוגיה תעשה ותסתיים במהרה בכל מערכת החינוך בישראל.

2 תגובות:

  1. טלי שלום,
    שמי טלמור ואני מחנכת כיתה א' וסטודנטית לתואר שני במסלול ניהול וארגון מערכות חינוך. קיבלנו מטלה בקורס תקשוב ולמידה ל"שוטט" בבלוגים ולבחור אחד מהם ולהגיב. אני בחרתי להתייחס למה שכתבת בקשר ללוח החכם בכיתה משום שהנושא הנ"ל עומד על הפרק בבית ספרי. הכוונה להכניס החל מהשנה הבאה לכל כיתות האם בביה"ס את הלוח החכם ולא כפי שהיה עד עכשיו רק בכיתת המחשבים וחדר מדעים. אני מחכה לכך בקוצר רוח וכבר מדמיינת כיצד אני משביחה ומעשירה את כישורי ההוראה שלי. כמובן שכרגע הכל תלוי במקורות המימון, אולם יש שמועות כי נמצא המקור ואכן זה עתיד להתרחש בשנה"ל הבאה. תחזיקי לי אצבעות... נהנתי לקרוא ולשוטט בבלוג שלך, בהצלחה בהמשך דרכך.
    טלמור קלוס

    השבמחק
  2. היי טלי

    שמי דנה וממש היה לי מעניין לקרוא על ה"דבר הבא" במערכת החינוך אצלך בבלוג.
    אני מסכימה איתך שכל מורה שידע לעשות שימוש בטכנולוגיה החדשה וישלוט בחומר העיוני, ימצא את האיזון ויעשיר את תלמידיו בצורה הטובה ביותר.
    מקווה לשוב ולקרוא בקרוב עוד דברים שתפרסמי
    בהצלחה...

    השבמחק