יום חמישי, 12 באוגוסט 2010

מה עושה את ה-iPad לשונה?

אז מה עושה את ה-iPad לשונה?

נתחיל ממערכת ההפעלה של המכשיר המבוססת על האייפון. אפל הציגו מכשיר ש-90 מיליון איש ברחבי העולם כבר יודעים להפעיל. אין עקומת למידה, אין צורך להתרגל לשום דבר חדש. בנוסף, המכשיר הזה יכול להפעיל כמעט כל אחת מתוך 140,000 היישומים הקיימים היום בחנות היישומים של iTunes. זה אומר שעל גבי ה-iPad ניתן לשחק משחקים, אפשר לנהל משימות, אפשר לבדוק את הפייסבוק שלכם, לכתוב ציוצים בטוויטר, להוציא חשבוניות, לצפות בקבצים, לראות מפות, או כל דבר אחר שהאייפון מסוגל לעשות (חוץ מלהתקשר) – רק על מסך גדול יותר. במילים אחרות, אפל השיקו מכשיר שביום הראשון לכניסתו לשוק יהיה מגובה בחנות היישומים הגדולה בעולם והרווחית ביותר בעולם.
המשתמשים יוכלו לרכוש שירים וסרטים מ-iTunes וליהנות מהם מיד. ניתן כמובן להעביר את כל אוסף השירים והסרטים שיש לכם אל המכשיר בסנכרון פשוט. ה-iPad מגיע בשלושה נפחים: 16, 32 ו-62 ג'יגה בייטס. זה מספיק מקום לשאת אתכם כמות נכבדת של מדיה, אפילו לטיסות ארוכות.




בעיניי, אחד "הצעצועים" היותר מלהיבים והמועילים שהומצאו.
בישראל עדיין לא מבינים את היתרונות המצויים באייפד והנהירה אחר המכשיר הנכסף אינה גדולה.
אכן המכשיר טומן בתוכו המון יכולות ואפשרויות. השימוש נעשה בו על-ידי נגיעה במסך ופעולתיו מאד פשוטות לתפעול. כיוון שהתפעול נשעה על-ידי נגיעה ומחזיקים את האייפד ביד (בגודל של דף A4) זה מעניק תחושה של אחיזת תמונה אמיתית ביד, השימוש במשחקים גורמים לתחושה שהשחקן הוא כחלק מהמשחק וכד'.
האייפד עדיין אינו מאפשר להוות תחליף ללפטופ, אך אין לי ספק שזה יקרה בקרוב, ויעלו את היישומים הרבים שיש בלפטופ לאייפד. כאשר זה יקרה הנהירה בארץ לרכישת האייפד תהייה גדולה יותר.

תגובה 1:

  1. טלי שלום!
    כפי שכתבת ברשומה שלך, אכן בארה"ב ישנם אנשים רבים שמשתמשים ב ipad
    בעת ההמתנה לרכבות בנסיעה הממושכת.
    בפעם הראשונה כשפגשתי אדם שהשתמש בכלי שאלתי אותו : מה זה?
    והוא אכן הסביר לי את נפלאות הכלי והשימוש הרב שניתן ליישם בעזתו!
    תודה על השיתוף!

    השבמחק