יום חמישי, 5 באוגוסט 2010

לוח חכם

מי מאתנו לא היה מעדיף לשבת עוד שעה מול המחשב מאשר לשבת בכיתה ולבהות בלוח? מעכשיו כבר לא יהיה לכם תירוץ... פרויקט הלוח החכם, שעד כה נמצא בשימוש בכיתות מועטות בבתי הספר בישראל, עתיד לשמש תלמידים ומורים רבים בשנת הלימודים הקרובה.
מהו בעצם לוח חכם?
הלוח החכם הוא לוח אלקטרוני גדול. משטח עבודה חלק שאפשר לכתוב עליו במצבע מחיק ודומה במראהו ללוח הכתיבה הנמצא היום בכל כיתה. הוא מחובר למחשב ולרשת האינטרנט בכבל, ומופעל בעזרת נגיעה באצבע או בעט אלקטרוני. אפשר להקרין עליו מצגות, לשמור בקבצים את מה שכתב המורה, לסמן חלקים חשובים ועוד.
במקור פותח הלוח האלקטרוני לצרכים עסקיים, כדי לאפשר מפגש מקוון לאנשי עסקים המפוזרים ברחבי העולם. מהר מאוד הבינו אנשי חינוך שהלוח החכם יכול לסייע בכיתות לימוד.
מורים ותלמידים מספרים שבכיתות שבהן הוחלף הלוח המסורתי בלוח החכם, קל יותר להתרכז בשיעורים והשתתפות התלמידים עלתה. אולי כי בעזרתו חומרי הלימוד מהנים ומעניינים יותר.





בעיניי, הלוח החכם יכול לתרום מאד! הלוח יתרום לריכוזם של הלמידים ויצור עניין רב אצל יותר תלמידים בכיתה. כיוון שהכיתות שלנו אינן הומוגונית, אצל כל תלמיד ישנו ערוץ שהוא חזק יותר. בעזרת הלוח החכם מופעלים ערוצים רבים יותר: הערוץ החזותי, הערוץ השמיעתי ופעמים רבות מאפשר התנסות רבה יותר של הלומדים. מאד מקווה שבקרוב, אכן יותקן לוח חכם בכל בתי-הספר. אין לי ספק כי בתחילה הצוות החינוכי ירתע ויחשוש מהעבודה עם הלוח, יחשוש מההכנות ומלמידה רבה, אך ברגע שהצוות החינוכי יבין ויגלה מה טומן בו הלוח החכם, יָצרו על-כך שלא היה בידם מזמן.

בתקווה שהחלום יתגשם במהרה....

6 תגובות:

  1. טלי,
    אני מסכימה עם הטיעונים שהעלית, אכן לוחות חכמים בכיתות יועילו מאוד, משום שהלמידה תהפוך למעניינת ואטרקטיבית יותר עבור התלמידים. לא רק העתקת חומר מן הלוח, אלא גם שימוש באינטרנט ובמצגות ללמידה. זו התחלה טובה. אפשר להראות גם תוצרים שהתלמידים הכינו. אך גם שימוש נכון ויעיל בלוח החכם תלוי בנו, המורים.
    הנכונות לשינוי וללמידה של דברים חדשים חלה גם על המורים, אחרת אין כל יתרון ללוח החכם על פני לוח רגיל.
    בהצלחה!
    דורית

    השבמחק
  2. היי טלי גם אני מסכימה עם הטיעונים שהעלית, "כיתה חכמה-אינטראקטיבית" הינה תשובה עדכנית לשיטת הלוח והגיר בהוראה, לוח חכם, מעבר לשימושו הבסיסי כמשטח שניתן להקרין עליו את התוכן המוצג על גבי מסך המחשב, מהווה גם מחולל המאפשר מניפולציה של התוכן: הלוח מאפשר עריכה, מחיקה, והדגשה של טקסטים, ואף הוספת הערות,
    שרטוטים, וסימונים. בזכות כך, האפשרויות הטמונות בו להמחשת תכנים במגוון רחב של נושאים, הן בלתי
    מוגבלות.
    אני כתבתי בבלוג שלי על כך שברצוני לעבוד עם לוח חכם בגן אני חושבת שזה יתרום רבות לילדים.את מוזמנת לקרוא את הפוסט.
    אז בהצלחה רוית

    השבמחק
  3. הרעיון גאוני,המאמץ לשכנע את המערכת באמתזקוק לתקיפה בחזיתות מרובות ומגוונות. כל הכבוד לכותבת, חזקי ואמצי במאמצייך. הלוואי כי עד שתעלי לכיתה ד' (היום את בא')יהיה לוח לכל מורה. אין ספק כי שימוש נבון באמצעי זה יתרום תרומה עצומה לתלמידים,למורים ולכל מה שבניהם.
    מורים/מורות/הורים התגייסו וסייעו לגברת הנכבדה בהבאת הקידמה ויפה שעה אחת קודם.

    בהצלחה!!! ותמשיכי לעניין אותנו עם וואנחנו נמשיך לעקוב. גאים בך.

    השבמחק
  4. שלום
    האמת מה שכתבת בקשר ללוח החכם מצוין , אנחנו יש לנו בבית הספק לוח חכם ומשתמשים בו , אבל איך שאת מראה .

    כנאנה מנהל

    השבמחק
  5. היי טלי את האמת אני מסכים את הדעות והטיעונים שלך שלוח חכם אמצעי למידה מועיל.
    בבית ספר אש בו אני מלמד יש בו לו חכם או כפי שקוארים לה כיתה חכמה מנסיון אני רואה הלימוד דרך אמצעי זה מושך את התלמידם והופך את השיעור להיות מעניין ואני רואה התלמידם המתקשים בכיתה בזמן הלימוד מקשיבים ומשתתפים בשיעור.

    השבמחק
  6. היי טלי את האמת אני מסכים את הדעות והטיעונים שלך שלוח חכם אמצעי למידה מועיל.
    בבית ספר אש בו אני מלמד יש בו לו חכם או כפי שקוארים לה כיתה חכמה מנסיון אני רואה הלימוד דרך אמצעי זה מושך את התלמידם והופך את השיעור להיות מעניין ואני רואה התלמידם המתקשים בכיתה בזמן הלימוד מקשיבים ומשתתפים בשיעור.

    השבמחק