יום שבת, 3 ביולי 2010

תכנון אינטראקציה מתוקשבת

למידה משולבת מחשב נקראת גם בשמות: לימוד באמצעות המחשב האישי, למידה מתוקשבת או למידה מתוּוכת מחשב. זו צורת למידה בה לומד מסתייע במחשב בתהליך הלמידה.
ישנם כמה סגנונות למידה באמצעות מחשב, אחד מהסגנונות הוא: סגנון אינטראקטיבי: סביבת למידה המכילה בעיקר פעילויות ומשימות מתוקשבות וכן חומרי הוראה המוצגים במגוון אפשרויות אינטראקטיביות, תוך הנחיה ומתן משוב מצד המורה (או המערכת.
בשימוש במחשוב, לצורכי לימוד, ניכרים היתרונות הבאים:
יכולת התאמה אישית לצרכים ולקצב הלימוד של כל תלמיד בנפרד.
אפשרות הלימוד גם בבית התלמיד.
שעות הלימוד גמישות, ואינן מוגבלות לשעות עבודה של מורה.
למחשב יש "סבלנות" אין-סופית, מה שלא מאפיין מורה אנושי.
קיבולת גבוהה לחומר הלימוד.
אפשרות שילוב מקורות לימוד "חיצוניים" זמינים דרך האינטרנט.
(לקוח מתוך אתר ויקפדיה).

בימים אלו אנו צריכים לתכנן אינטראקציה המתאימה לתחום התוכן שאנו מלמדים.
אני בחרתי לתכנן אינטרארקציה בנושא רכישת הקריאה.
אני מאד מתוכננת ומכוונת בהתליך יצירת האינטראקציה ובשלבים שבה היא צריכה להתקיים ולהבנות. אך יחד עם זאת היא צריכה להיות מאד מושכת, מענינית יצירתית ומרתקת כדי שתלמידיי ירצו להעזר בה וללמוד ממנה גם מחוץ לשעות הלמידה בבית-הספר.
היחידה צריכה להיות יותר מרתקת ומענינת יותר מאשר ההקניה שמתקיימת בכיתה.
הקושי הרב (שאני מרגישה) בתכנון יחידה זו היא "היציאה מהקופסה", יש צורך בדמיון ויצרתיות רבים. מה שמקשה עליי בבניית היחידה.
החלום שלי יתגשם אם אכן אצליח לתכנן ולבנות יחידה כזו לרכישת הקריאה (ולא שתהייה בנויה רק בתיאוריה).
מלבד זה שיחידה כזו תעזור ותתרום לי באופן אישי בעבודה, גם לא ידוע על יחידה כזו באתרי האינטרנט (וזה אחרי שעות, ימים, שבועות וחודשים של גלישה).
אני רואה ביחידה זו יתרונות רבים ובעיקר לתלמידים המתקשים ולתלמידים אשר אין מי שיעבוד ויתרגל עימם את רכישת הקריאה בבית. יחידה זו תאפשר את התרגול הנוסף באופן עצמאי ללא צורך בתיווך מורה ו/או מבוגר מלווה.
הלוואי ואכן אצליח להגשים את חלומי.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה